Hashtags vergroten je bereik op #socialmedia

Gepubliceerd op 30 maart 2018 12:41

Met de komst van Twitter werden hashtags (#) geïntroduceerd. Gebruikers kunnen hashtags gebruiken om onderwerpen toe te kennen aan berichten. Zo kunnen andere gebruikers berichten eenvoudiger terugvinden en vergroot je het bereik van het bericht. Naast Twitter, gebruiken ook andere socialmedia-platformen hashtags, zoals Facebook, Pinterest en Instagram. 

Een hashtag is een soort trefwoord dat je kan toevoegen aan een bericht. Om dit trefwoord als hashtag te herkennen staat er altijd een #hekje voor. Een hashtag is klikbaar waardoor je alle tweets met die hashtag snel kan bekijken.

En daar zit ook de grote kracht. Als iemand een hashtag interessant vind dan kan hij of zij snel en makkelijk andere relevante berichten vinden. Dat is bijvoorbeeld handig bij een evenement (#ThePassion), berichten rondom een locatie (#Amsterdam) of een nieuwsitem (#Pasen).

3 manieren om zelf hashtags te gebruiken zijn dan de volgende:

  1. Je kan zelf snel zoeken. Wil jij van een bepaald item alle tweets zien, dan klik je op de hashtags in de berichten.
  2. Je kan meeliften op de populariteit van een hashtag. Zie je dat de hashtag #Pasen ineens populair wordt dan zou je relevante berichten kunnen plaatsen over jouw bedrijf/product met de hashtag #Pasen. Je moet je bericht dan wel relevant maken ten opzichte van de hashtag. 
  3. Je kan een eigen hashtag gebruiken om een breder publiek te bereiken. Zo kun je bij een evenementen dat je zelf organiseert alvast een hashtag voorstellen. Je kan dit natuurlijk ook toepassen bij winacties, reclamecampagnes, etc. Helemaal top wordt het als je gekozen (unieke) hashtag in de lijst met trending topics terecht komt.

« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.